Γενικά άρθρα
O Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. δεσμεύεται να καθιστά τον οικείο ιστότοπο: https://e-stadiodromia.eoppep.gr προσβάσιμο, σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν. 4727/2020 (ΦΕΚ 184 Α’ 23-09-2020), Κεφάλαιο Η’ «ΨΗΦΙΑΚΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ (ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ (ΕΕ) 2016/2102 ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ, ΤΗΣ 26ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016, ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΙΣΤΟΤΟΠΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΓΙΑ ΦΟΡΗΤΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ)» που ενσωματώνει στην εθνική έννομη τάξη την Οδηγία (ΕΕ) 2016/2012.
Η παρούσα δήλωση προσβασιμότητας εφαρμόζεται στα εξής: στον ιστότοπο https://e-stadiodromia.eoppep.gr
Κατάσταση συμμόρφωσης
Ο παρών ιστότοπος https://e-stadiodromia.eoppep.gr συνάδει πλήρως με τις Οδηγίες για την προσβασιμότητα στο περιεχόμενο Ιστού (WCAG 2.1 ΑΑ).
Κατάρτιση της παρούσας δήλωσης προσβασιμότητας
Η παρούσα δήλωση καταρτίστηκε την 16-12-2021.
Η πραγματική αξιολόγηση της συμμόρφωσης του ιστοτόπου προς τις απαιτήσεις της Οδηγίας (ΕΕ) 2016/2102 πραγματοποιήθηκε με αυτοαξιολόγηση διενεργηθείσα από τον οργανισμό του δημόσιου τομέα και με την χρήση του WAVE (Web Accessibility Evaluation Tool) της υπηρεσίας WebAIM.
Υποβολή παρατηρήσεων και στοιχεία επικοινωνίας
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν. 4727/2020 (ΦΕΚ 184 Α’ 23-09-2020), άρθρο 45, κάθε ενδιαφερόμενος έχει δικαίωμα να υποβάλλει παρατηρήσεις ή αίτηση για ενημέρωση ως προς την κατάσταση συμμόρφωσης ή αίτηση για πληροφορίες που ελλείπουν.
Στη σελίδα επικοινωνίας του e-stadiodromia.eoppep.gr τα ανωτέρω υποβάλλονται με σχετική Αίτηση του ενδιαφερομένου η οποία υποβάλλεται μέσω της φόρμας επικοινωνίας της ιστοσελίδας https://e-stadiodromia.eoppep.gr/index.php/contact ή εγγράφως στην ταχυδρομική διεύθυνση Λεωφόρος Εθνικής Αντιστάσεως 41, Νέα Ιωνία, T.K. 142 34 Αθήνα. (Διεύθυνση συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
Διαδικασία εκτέλεσης
Η αρμόδια διεύθυνση του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. απαντά στον ενδιαφερόμενο με πρόσφορο τρόπο.
Σε περίπτωσης μη ικανοποιητικής απάντησης στην ενημέρωση ή στα αιτήματα ο ενδιαφερόμενος δικαιούται να αποταθεί σύμφωνα με την πρόβλεψη στις αρμόδιες θεσμικές αρχές, όπως με την υποβολή σχετικής Αναφοράς στον Συνήγορο του Πολίτη (https://www.synigoros.gr).
ΤΜΗΜΑ 2
Μενού Προσβασιμότητας
Ο ιστότοπος συμμορφώνεται από προεπιλογή με το πρότυπο WCAG 2.1 και γι’ αυτό τον λόγο, δεν χρειάζεται κάποιο ειδικό μενού προσβασιμότητας.
Ο Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. συνεχίζει τις προσπάθειές του για να βελτιώνει συνεχώς την προσβασιμότητα του ιστότοπου με την πεποίθηση ότι είναι η συλλογική ηθική μας υποχρέωση να επιτρέπουμε την απρόσκοπτη, προσβάσιμη και απρόσκοπτη χρήση και για όσους από εμάς έχουν αναπηρία.
Σε μια συνεχή προσπάθεια για συνεχή βελτίωση και αποκατάσταση προβλημάτων προσβασιμότητας, σαρώνουμε τακτικά το e-stadiodromia.eoppep.gr με το σαρωτή προσβασιμότητας της WebAIM για να εντοπίσουμε και να διορθώσουμε κάθε πιθανό εμπόδιο προσβασιμότητας στον ιστότοπο.
Η Διά βίου Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας είναι η συστηματική βοήθεια και υποστήριξη που παρέχεται στον πολίτη από εξειδικευμένους επιστήμονες. Επιτρέπει στο άτομο σε οποιαδήποτε στιγμή της ζωή του να συνειδητοποιεί τις γνώσεις, τις ικανότητες, τις δεξιότητες, τα ενδιαφέροντά και τις αξίες του. Ακόμη υποστηρίζει τον πολίτη στο να λαμβάνει εκπαιδευτικές και επαγγελματικές αποφάσεις, να σχεδιάζει και να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τη σταδιοδρομία του και να επιτυγχάνει μεγαλύτερη ισορροπία ανάμεσα στην προσωπική και επαγγελματική του ζωή.
Η Συμβουλευτική και ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός αποτελούν ένα ενιαίο θεσμό, ο οποίος είναι ενεργός καθ’ όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής ζωής του ατόμου. Για τον λόγο αυτό αποκαλείται Δια βίου Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός.
Οι ωφελούμενοι από τις υπηρεσίες Δια βίου Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας είναι:
- Μαθητές
- Φοιτητές και Σπουδαστές
- Άνεργοι που επιθυμούν να ενταχθούν ή να επανενταχθούν στην αγορά εργασίας
- Εργαζόμενοι για τη δια βίου διαχείριση της σταδιοδρομίας τους και των αλλαγών καριέρας.
- Γονείς για να βοηθηθούν στο να κατανοήσουν βαθύτερα τις ανάγκες των εφήβων και να τους στηρίξουν ουσιαστικά στις αποφάσεις τους.
- Ειδικές ομάδες του πληθυσμού (ΑΜΕΑ, μετανάστες κλπ)
Για περισσότερες πληροφορίες περιηγηθείτε εδώ.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΗΣ ΣΥΕΠ
Η Δια βίου Συμβουλευτική σταδιοδρομίας / επαγγελματικού προσανατολισμού (ΣυΕΠ) περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές λειτουργίες όπως:
- αυτογνωσία-αυτοαντίληψη
- πληροφόρηση
- λήψη αποφάσεων
- μετάβαση- τοποθέτηση
- προσαρμογή
- ικανοποίηση
ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΗΣ ΣΥΕΠ
Η ΣυΕΠ παρέχεται τόσο σε ομαδικό όσο και σε ατομικό επίπεδο. Στην πρώτη περίπτωση (ομαδική συμβουλευτική) οι αποδέκτες της ΣυΕΠ συμμετέχουν σε ομαδικές συναντήσεις – σεμινάρια ΣυΕΠ, τα οποία έχουν στόχο την παροχή πληροφόρησης για τις σπουδές και τα επαγγέλματα, την ενίσχυση της αυτογνωσίας των ατόμων και την εκμάθηση τεχνικών λήψης απόφασης και δεξιοτήτων διαχείρισης σταδιοδρομίας. Η αξία της ομαδικής συμβουλευτικής έγκειται στο ότι αξιοποιεί τις δυναμικές και τις σχέσεις που αναπτύσσονται στο πλαίσιο της ομάδας και ότι παρέχει τη δυνατότητα ταυτόχρονης παρέμβασης σε μεγάλο αριθμό ατόμων ίδιων χαρακτηριστικών και αναγκών.
Στην δεύτερη περίπτωση (ατομική συμβουλευτική) η συμβουλευτική παρέμβαση γίνεται με τρόπο «εξατομικευμένο» με τη βοήθεια της ατομικής συμβουλευτικής συνέντευξης και την χορήγηση, όταν κρίνεται αναγκαίο, έγκυρων και σταθμισμένων εργαλείων επαγγελματικής αξιολόγησης. Με τη μέθοδο της ατομικής ΣυΕΠ εξειδικευμένοι Σύμβουλοι σταδιοδρομίας / επαγγελματικού προσανατολισμού συζητούν κατ’ ιδίαν με τους ενδιαφερόμενους (ατομική συνεδρία) και με τους γονείς τους (δια ζώσης ή ακόμα εξ αποστάσεως με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες) με σκοπό να τους βοηθήσουν να συνειδητοποιήσουν τα ατομικά τους χαρακτηριστικά (γνώσεις, ικανότητες, δεξιότητες, ενδιαφέροντα, στάσεις, αξίες κλπ), να μάθουν τον τρόπο να σχεδιάζουν τη σταδιοδρομία τους και να επιλέγουν τις εκπαιδευτικές ή επαγγελματικές διαδρομές που ανταποκρίνονται στα προσόντα, τις αξίες και τα ενδιαφέροντά τους. Επίσης είναι δυνατόν να βοηθήσουν τα άτομα στον επανασχεδιασμό και τη διαχείριση της σταδιοδρομίας τους σε διάφορα στάδια κρίσιμων μεταβάσεων από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας καθώς και στην καλλιέργεια σχετικών οριζόντων δεξιοτήτων ή/και δεξιοτήτων δια βίου μάθησης, να πληροφορηθούν για σχετικές ευκαιρίες και εργαλεία εκπαίδευσης, (επανά-) κατάρτισης, απασχόλησης, πιστοποίησης και διαφάνειας προσόντων, κινητικότητας, επιχειρηματικότητας καθώς και το που και πως μπορούν να λάβουν επιπρόσθετη βοήθεια για ζητήματα που εμπλέκονται στην λήψη επαγγελματικών αποφάσεων, αλλά είναι αντικείμενο άλλων εξειδικευμένων επαγγελματικών (ψυχολογικά ζητήματα, ζητήματα υγείας και κοινωνικής πρόνοιας κλπ). Κατά τη διάρκεια των ατομικών συναντήσεων τηρείται απόλυτη εμπιστευτικότητα, ενώ ο αριθμός και το περιεχόμενο των συναντήσεων αυτών εξαρτάται από τις ιδιαίτερες ανάγκες των ατόμων καθώς και το επίπεδο επαγγελματικής ωριμότητας τους. Τονίζεται ότι η αξία της ατομικής συμβουλευτικής έγκειται στην προσωπική σχέση εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται ανάμεσα στον σύμβουλο και τον συμβουλευόμενο. Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Πυλώνα Κοινωνικών Δικαιωμάτων[1] κάθε άτομο έχει δικαίωμα σε εξατομικευμένη ΣυΕΠ στις κατάλληλες φάσεις της ζωής του. Μια συνεδρία ατομικής ΣυΕΠ μπορεί να εντάσσεται στο πλαίσιο συγκεκριμένου σταδίου ή λειτουργίας της ΣυΕΠ και ακολουθεί τον κώδικα δεοντολογίας και τις αρχές της ΣυΕΠ.
[1] https://ec.europa.eu/info/strategy/priorities-2019-2024/economy-works-people/jobs-growth-and-investment/european-pillar-social-rights/european-pillar-social-rights-20-principles_en
ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΣΥΕΠ
- Υποδοχή του ατόμου, διερεύνηση του αιτήματος και σύναψη συμβολαίου
- Διάγνωση προσωπικών και επαγγελματικών χαρακτηριστικών – Ενίσχυση αυτογνωσίας – αυτοαντίληψης
- Υποστήριξη της πληροφόρησης του συμβουλευόμενου (ενδεικτικά των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών ευκαιριών και της αγοράς εργασίας).
- Ανάπτυξη των δεξιοτήτων του συμβουλευόμενου, π.χ. δεξιοτήτων διαχείρισης σταδιοδρομίας και λήψης απόφασης
- Ανάπτυξη σχεδίου δράσης
- Παρακολούθηση/υποστήριξη
ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΣΥΕΠ[2]
Με επίκεντρο τον πολίτη: οι χρηματοδοτούμενες από το κράτος υπηρεσίες και τα προϊόντα διά βίου ΣυΕΠ υπάρχουν για να εξυπηρετούν τους πολίτες. Οι εν λόγω υπηρεσίες και προϊόντα είναι προσβάσιμα, χωρίς διακρίσεις, με ευέλικτο και ασφαλή τρόπο που επιτρέπει την εξατομίκευση των υπηρεσιών. Οι πολίτες διαδραματίζουν καίριο ρόλο στον σχεδιασμό και την αξιολόγησή τους.
Ολιστική προσέγγιση χωρίς αποκλεισμούς: οι δημόσια χρηματοδοτούμενες υπηρεσίες και προϊόντα διά βίου ΣυΕΠ αναγνωρίζουν την εμπειρία ζωής, το στάδιο της ζωής, την ποικιλομορφία, το φύλο και τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες των πολιτών.
Ευκολία και ισότητα πρόσβασης: οι πολίτες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε δημόσια χρηματοδοτούμενες υπηρεσίες και προϊόντα διά βίου ΣυΕΠ μέσω πολυκαναλικής παροχής υπηρεσιών (πρόσωπο με πρόσωπο, επιστολή, τηλέφωνο, ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και διαδίκτυο). Όλοι οι πολίτες έχουν πρόσβαση στο ίδιο επίπεδο υπηρεσιών .
Διαφάνεια: οι πολίτες ενημερώνονται και κατανοούν τη φύση των παρεχόμενων υπηρεσιών και προϊόντων διά βίου ΣυΕΠ, τις διαδικασίες που λαμβάνουν χώρα και το σκεπτικό πίσω από αυτές.
Ατομικές και ομαδικές διαφορές στις δεξιότητες διαχείρισης σταδιοδρομίας: οι πολιτικές για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα διά βίου ΣυΕΠ που χρηματοδοτούνται από δημόσιους πόρους αναγνωρίζουν ότι τα άτομα, οι ομάδες και οι κοινότητες διαφέρουν ως προς την ικανότητά τους να διαχειρίζονται τις μαθησιακές και εργασιακές τους διαδρομές. Υποστηρίζουν τους πολίτες να γίνουν ικανοί στον σχεδιασμό και τη διαχείριση των εκπαιδευτικών και εργασιακών διαδρομών τους και των μεταβάσεων σε αυτές.
Συμμετοχή και διαφάνεια των ενδιαφερόμενων μερών: Όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη συμμετέχουν στην ανάπτυξη πολιτικών και συστημάτων διά βίου ΣυΕΠ και είναι πρόθυμα να μοιραστούν γνώσεις (π.χ. στρατηγικές, μεθόδους, έννοιες, εργαλεία, αξιολογήσεις πολιτικών) και να ενθαρρύνουν τη συζήτηση προκειμένου να προωθήσουν τη γνώση και να βελτιώσουν την επίλυση προβλημάτων σε ενωσιακό, εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
Αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα: οι υπηρεσίες και τα προϊόντα διά βίου ΣυΕΠ που χρηματοδοτούνται από δημόσιους πόρους είναι σε θέση να αποδείξουν στις κυβερνήσεις και τους φορολογούμενους την προστιθέμενη αξία τους και την απόδοση των επενδύσεών τους.
Τεκμηριωμένη ανάπτυξη πολιτικής: ερευνητικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένης της αξιολόγησης της πολιτικής, ενσωματώνονται σε συζητήσεις πολιτικής και αποφάσεις σχετικά με την πολιτική και την ανάπτυξη συστημάτων διά βίου ΣυΕΠ.
Εστιασμένη στα αποτελέσματα: οι πολιτικές ΣυΕΠ υποστηρίζουν και προωθούν τα μαθησιακά, οικονομικά και κοινωνικά αποτελέσματα των δράσεων διά βίου ΣυΕΠ.
Επαγγελματοποίηση υπηρεσιών και εργαλείων: οι υπηρεσίες δια βίου ΣυΕΠ (πρόσωπο με πρόσωπο, εξ αποστάσεως, τηλέφωνο) και τα εργαλεία (σε οποιαδήποτε μορφή μέσων) αναπτύσσονται και εφαρμόζονται σύμφωνα με τα εθνικά πρότυπα. Το προσωπικό που εκτελεί δραστηριότητες δια βίου ΣυΕΠ διαθέτει τις απαιτούμενες επαγγελματικές γνώσεις, ικανότητες και προσόντα.
Ολοκληρωμένη προσέγγιση πολιτικής: οι πολιτικές για τη διά βίου ΣυΕΠ αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των πολιτικών για την εκπαίδευση, την κατάρτιση, την απασχόληση, τη νεολαία και την κοινωνική πολιτική. Υποστηρίζεται η συνοχή των πολιτικών διά βίου ΣυΕΠ μεταξύ όλων των τομέων παροχής υπηρεσιών ΣυΕΠ (διατομεακότητα υπηρεσιών ΣυΕΠ).
[2] Βασική πηγή: European Lifelong Guidance Policy Network (ELGPN). (2015) Guidelines for policies and systems development for life long guidance. A reference framework for the EU and for the Commission. University of Jyvaskyla, Finland and Finnish Institute for Educational Research (FIER), Saarijarvi, Finland. (ELGPN Tools No. 6)
Γραφεία Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΓΡΑ.ΣΥ.Π.) - Υπεύθυνοι ΣΕΠ
Σύμφωνα με το άρθρο 27 του Ν. 4823/2021 σε κάθε ομάδα γειτονικών σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ιδρύεται ένα Γραφείο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΓΡΑ.ΣΥ.Π.), το οποίο λειτουργεί εντός της σχολικής μονάδας με αρμοδιότητα την παροχή υπηρεσιών Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού σε όλα σχολεία της ομάδας αυτής.
Το ΓΡΑ.ΣΥ.Π. στελεχώνεται από εκπαιδευτικό με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό.
Κέντρα Προώθησης στην Απασχόληση (Δ.ΥΠ.Α)
Τα Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (Κ.Π.Α.2) της Δ.ΥΠ.Α. λειτουργούν σε επίπεδο Τμήματος και αποτελούν μια οργανωτική καινοτομία με την οποία αναβαθμίζεται η εξυπηρέτηση του ανέργου και της επιχείρησης.
Προσφέρουν υπηρεσίες για την προώθηση στην απασχόληση και την ασφάλιση, σε ενιαία σημεία εξυπηρέτησης μιας στάσης (one stop-shops).
Μέσω των ΚΠΑ2 η στοχεύει στην αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση του πολίτη, παρέχοντας ενιαία και ολοκληρωμένα:
- Εξατομικευμένη προσέγγιση, συμβουλευτική και τοποθέτηση σε θέση απασχόλησης (σύζευξη προσφοράς και ζήτησης εργασίας)
- Παροχή επιδομάτων και άλλων παροχών κοινωνικής προστασίας (παθητικές πολιτικές)
- Εφαρμογή και διαχείριση προγραμμάτων και ενεργητικών πολιτικών απασχόλησης.
- Αναζητήστε το ΚΠΑ2 στο οποίο ανήκετε από εδώ.
Γραφεία Διασύνδεσης Πανεπιστημίων
Τα Γραφεία Διασύνδεσης των Πανεπιστημίων έχουν ως σκοπό την παροχή συμβουλευτικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών στους φοιτητές και αποφοίτους των οικείων Ιδρυμάτων τους. Αποτελούν ουσιαστικά τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του Πανεπιστημίου και της αγοράς εργασίας μέσω της συμβουλευτικής σταδιοδρομίας αλλά και της πρακτικής άσκησης. Μέσα από τη λειτουργία τους στοχεύουν στη διευκόλυνση της επαγγελματικής και κοινωνικής αποκατάστασης των αποφοίτων τους.
Παράλληλα προσφέρονται πληροφορίες:
για τη διοργάνωση σεμιναρίων επιμορφωτικού χαρακτήρα, ημερών καριέρας και άλλων εκδηλώσεων
Επιλέξτε το Γραφείο Διασύνδεσης που αναζητάτε:
- Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
- Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης
- Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
- Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
- Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
- Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος
- Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
- Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
- Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
- Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
- Πανεπιστήμιο Αιγαίου
- Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
- Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Πανεπιστήμιο Κρήτης
- Πανεπιστήμιο Πατρών
- Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
- Πανεπιστήμιο Πειραιώς
- Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
- Πάντειο Πανεπιστήμιο
- Πολυτεχνείο Κρήτης
Γραφεία Συμβουλευτικής στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ)
Τα Γραφεία Συμβουλευτικής στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ), απευθύνονται σε πολίτες 18 ετών και άνω, οι οποίοι δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική δευτεροβάθμια εκπαίδευση και επιλέγουν να φοιτήσουν στα ΣΔΕ.
Οι συμβουλευτικές παρέχονται από Σύμβουλο Σταδιοδρομίας και Ψυχολόγο σε κάθε σχολείο. Έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη προσωπικών δεξιοτήτων και τη συνολική στήριξη των εκπαιδευόμενων για την ατομική, επαγγελματική και κοινωνική τους εξέλιξη και τη διευκόλυνση της πρόσβασης στην αγορά εργασίας.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Γραφεία Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας στα ΙΕΚ (ΓΕΑΣ ΙΕΚ)
Επίκειται η ίδρυση Γραφείων Επαγγελματικής Ανάπτυξης και Σταδιοδρομίας στα Δημόσια ΙΕΚ βάσει του νόμου 4763.
Tα ΓΕΑΣ ΙΕΚ στελεχώνονται με εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό, με Συμβούλους σταδιοδρομίας και ειδικούς επαγγελματικής συμβουλευτικής.
Περισσότερες πληροφορίες το επόμενο διάστημα.
Ιδιωτικοί Φορείς ΣΥΕΠ
ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΣΥΕΠ
Ο ΕΟΠΠΕΠ με στόχο τη χαρτογράφηση και καταγραφή των φορέων που παρέχουν υπηρεσίες ΣΥΕΠ σε πολίτες όλων των ηλικιών στον ιδιωτικό τομέα έχει διαμορφώσει Κατάλογο Ιδιωτικών Φορέων ΣυΕΠ. Στον Κατάλογο εντάσσονται κατ’ εφαρμογή του Νόμου 4111 (ΦΕΚ 18/τ.Α/25-1-2013) τόσο φυσικά όσο και νομικά πρόσωπα που παρέχουν υπηρεσίες Συμβουλευτικής Επαγγελματικού Προσανατολισμού (Συ.Ε.Π.) ως α) Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, αφού λάβουν τη σχετική αδειοδότηση από το Τμήμα Αδειοδότησης Δομών του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π., β) Ιδιωτικά Γραφεία Ευρέσεως Εργασίας και γ) Επιχειρήσεις Προσωρινής Απασχόλησης. Ο κατάλογος των Ιδιωτικών Φορέων Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, επικαιροποιείται συστηματικά, ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του ΕΟΠΠΕΠ και είναι διαθέσιμος προς αξιοποίηση τόσο από φορείς που υλοποιούν δράσεις ΣΥΕΠ, ενισχύοντας τη δικτύωση και την επικοινωνία μεταξύ των φορέων, όσο και από ενδιαφερόμενους πολίτες που επιθυμούν να απευθυνθούν στον ιδιωτικό τομέα για υπηρεσίες ΣΥΕΠ. Παράλληλα, οι εγγεγραμμένοι φορείς ενημερώνονται συστηματικά για τις υποστηρικτικές δράσεις που αναπτύσσει ο ΕΟΠΠΕΠ με στόχο την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών ΣΥΕΠ.
Αναρωτήθηκες ποτέ αν έχεις ενδιαφέρον για να ασχοληθείς επαγγελματικά με τις τέχνες; Αν θα ήθελες να γίνεις έμπορος; Αν είσαι αρκετά υπομονετικός για να δουλέψεις με παιδιά; Αρκετά επικοινωνιακός για να κάνεις δημόσιες σχέσεις;
Ξέρεις σίγουρα τι είναι σημαντικότερο για σένα σε μια δουλειά; Τα χρήματα; Η αναγνώριση; Οι σχέσεις με τους συναδέλφους; Ο ελεύθερος χρόνος;
Έχεις υποψιαστεί τις απαντήσεις για τα παραπάνω αλλά δεν είσαι και πολύ σίγουρος/-η;
Υπάρχουν εργαλεία που μπορούν να σε βοηθήσουν να βγάλεις άκρη …
Οι Σύμβουλοι επαγγελματικού προσανατολισμού χρησιμοποιούν συχνά τέτοια εργαλεία, τεστ, όπως συχνά αναφέρονται, που στοχεύουν να σε βοηθήσουν να πάρεις σωστές επαγγελματικές αποφάσεις μαθαίνοντας περισσότερα για τις κλίσεις και τις ικανότητές σου, τα επαγγελματικά σου ενδιαφέροντα και τις εργασιακές σου αξίες. Με άλλα λόγια, συμπληρώνοντας τα τεστ μπορείς να αποκτήσεις μια καλύτερη εικόνα του εαυτού σου και να δεις πώς αυτή ταιριάζει καλύτερα με τα χαρακτηριστικά των επαγγελμάτων και της αγοράς εργασίας.
Αλλά πρέπει να ξέρεις ότι τα τεστ δεν θα απαντήσουν σε όλα και για πάντα. Ένα τεστ πρέπει να είναι έγκυρο και αξιόπιστο για να απαντήσει σωστά σε αυτό που ψάχνεις. Πρέπει επίσης να απευθύνεται στην ηλικιακή ομάδα που ανήκεις εσύ και να είναι προσαρμοσμένο, σταθμισμένο, όπως συνήθως λέγεται, στον ελληνικό πληθυσμό. Όλα αυτά είναι οι τεχνικές ιδιότητες ενός τεστ και πρέπει πάντα να ελέγχονται για να είναι αυτό κατάλληλο για σένα.
Σίγουρα ξέρεις ότι κάθε άνθρωπος, και βέβαια και εσύ, είναι ιδιαίτερα πολύπλοκος και μοναδικός και παράλληλα εξελίσσεται συνέχεια. Επίσης, συνέχεια αλλάζει και εξελίσσεται η επιστήμη, η τεχνολογία, η εκπαίδευση και η αγορά εργασίας.
Τα αποτελέσματα, λοιπόν, από ένα τεστ δεν αποτελούν την «απόλυτη» διάγνωση που θα ισχύσει για όλη τη ζωή σου και θα δώσει το κλειδί της επιτυχίας.
Αποτελούν, όμως, ενδείξεις τις οποίες μπορείς να αξιοποιήσεις, πιθανά –και ακόμα καλύτερα, με τη βοήθεια ενός Συμβούλου επαγγελματικού προσανατολισμού, για να διερευνήσεις ακόμα περισσότερο ό,τι εσύ κρίνεις αναγκαίο, να διευρύνεις τους ορίζοντες και τις προοπτικές σου και να μπορείς να αποφασίσεις το καλύτερο για σένα ανά πάσα στιγμή.
Τα Γραφεία Διασύνδεσης των Πανεπιστημίων έχουν ως σκοπό την παροχή συμβουλευτικών και υποστηρικτικών υπηρεσιών στους φοιτητές και αποφοίτους των οικείων Ιδρυμάτων τους. Αποτελούν ουσιαστικά τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του Πανεπιστημίου και της αγοράς εργασίας μέσω της συμβουλευτικής σταδιοδρομίας αλλά και της πρακτικής άσκησης. Μέσα από τη λειτουργία τους στοχεύουν στη διευκόλυνση της επαγγελματικής και κοινωνικής αποκατάστασης των αποφοίτων τους.
Παράλληλα προσφέρονται πληροφορίες:
- για μεταπτυχιακά προγράμματα εσωτερικού και εξωτερικού
- για διαθέσιμες υποτροφίες, κληροδοτήματα και χρηματικές επιχορηγήσεις
- για τη σύνταξη βιογραφικού σημειώματος και τη συνέντευξη
- για τη διοργάνωση σεμιναρίων επιμορφωτικού χαρακτήρα, ημερών καριέρας και άλλων εκδηλώσεων
Επιλέξτε το Γραφείο Διασύνδεσης που αναζητάτε:
- Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών
- Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης
- Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
- Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
- Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
- Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος
- Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
- Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
- Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
- Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο
- Ιόνιο Πανεπιστήμιο
- Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
- Πανεπιστήμιο Αιγαίου
- Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
- Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας
- Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
- Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
- Πανεπιστήμιο Κρήτης
- Πανεπιστήμιο Πατρών
- Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
- Πανεπιστήμιο Πειραιώς
- Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
- Πάντειο Πανεπιστήμιο
- Πολυτεχνείο Κρήτης
- Xαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Γνώρισε τον κόσμο της αγοράς εργασίας μέσα από τα ποικίλα και αντιπροσωπευτικά επαγγέλματα.
Παρακολούθησε βίντεο από διαφορετικούς κλάδους που περιγράφουν τον χώρο εργασίας και τις βασικές δραστηριότητες του επαγγέλματός τους. Αναζήτησε αυτό που σε ενδιαφέρει και σε εκφράζει.
Περιηγήσου από εδώ στα ΒΙΝΤΕΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ.
Ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) αποτελεί την Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης της Ελλάδας και τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Λειτουργεί με γνώμονα: α) την προώθηση στην απασχόληση, β) την ασφάλιση της ανεργίας και την κοινωνική προστασία της μητρότητας και της οικογένειας, και γ) την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.
Αποτελεί τη δημόσια αρχή και κεντρική δομή διαχείρισης:
- των ενεργητικών πολιτικών αγοράς εργασίας για την ανάσχεση της ανεργίας, για την προώθηση της απασχόλησης και την επαγγελματική κατάρτιση ανέργων και εργαζομένων
- των παθητικών πολιτικών που αφορούν σε μέτρα ασφάλισης της ανεργίας (βασικό επίδομα ανεργίας) και άλλων επιδομάτων και παροχών κοινωνικής προστασίας (μητρότητας, οικογενειακό, λειτουργία Βρεφονηπιακών Σταθμών ΟΑΕΔ)
- των ενεργητικών πολιτικών για την αρχική επαγγελματική εκπαίδευση σε συνδυασμό με την πρακτική άσκηση (σύστημα Μαθητείας).
Οι άξονες της πολιτικής του Ο.Α.Ε.Δ. συνοψίζονται στους εξής:
Προώθηση της Απασχόλησης, με προγράμματα μείωσης α) του μισθολογικού κόστους εργασίας, β) του μη μισθολογικού κόστους εργασίας μέσω της επιχορήγησης των ασφαλιστικών εισφορών, διευκολύνοντας τη μετάβαση στην εργασία, με έμφαση στις ομάδες που πλήττονται περισσότερο από την ανεργία, καθώς και σε ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες
- Συνεργασία με κοινωνικούς και τοπικούς φορείς σε τοπικά προγράμματα απασχόλησης με κεντρικό ρόλο των Κ.Π.Α.2 του Ο.Α.Ε.Δ.
- Υπηρεσίες Συμβουλευτικής
- Προώθηση της προσαρμοστικότητας εργαζομένων και επιχειρήσεων με παράλληλο στόχο τη διατήρηση της απασχόλησης
- Θεσμός Μαθητείας των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) στο σύνολο του εκπαιδευτικού έργου του ΟΑΕΔ.
- Λειτουργία Βρεφονηπιακών Σταθμών
- Σύζευξη Προσφοράς και Ζήτησης Εργασίας με την υποστήριξη εργασιακών συμβούλων
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προγράμματα και τις δράσεις του ΟΑΕΔ επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του εδώ.
Για πιο άμεση ενημέρωση μπορείτε να ακολουθήσετε την επίσημη σελίδα του ΟΑΕΔ στο Facebook εδώ.
Ο Μηχανισμός Διάγνωσης των Αναγκών της Αγοράς Εργασίας, εποπτεύεται από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης με τη συμμετοχή του Εθνικού Ινστιτούτου Εργασίας και Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΙΕΑΔ) ως επιστημονικού φορέα παροχής στοιχείων.
Σκοπός του Μηχανισμού είναι η παροχή αξιόπιστων δεδομένων κατά τον σχεδιασμό των πολιτικών απασχόλησης, καταπολέμησης της ανεργίας, επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, εκπαίδευσης και εν γένει των πολιτικών ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού.
Για περισσότερες πληροφορίες για τον Μηχανισμό Διάγνωσης Αναγκών της Αγοράς Εργασίας περιηγηθείτε εδώ.
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ-ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Η Ευρωπαϊκή Ένωση διευκολύνει την ελεύθερη μετακίνηση των πολιτών της για εκπαιδευτικούς ή επαγγελματικούς σκοπούς. Όταν μιλάμε για κινητικότητα αναφερόμαστε στη μετάβαση και διαμονή στο εξωτερικό ή σε έναν διαφορετικό τόπο από τον τόπο διαμονής μας για λόγους που σχετίζονται με την εκπαίδευση, την εργασία, τον εθελοντισμό, την απόκτηση ή βελτίωση της γνώσης μιας ξένης γλώσσας, την πρακτική άσκηση, την έρευνα κτλ.
Πρόκειται για μια ιδιαίτερα ξεχωριστή εμπειρία η οποία θα πρέπει να οργανωθεί σωστά προκειμένου να έχεις τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη. Η κινητικότητα σε χώρες της ΕΕ μπορεί να σε βοηθήσει να αναπτύξεις νέες δεξιότητες και γνώσεις, να αυξήσεις την επαγγελματική σου ετοιμότητα και να αναβαθμίσεις τα προσόντα σου. Η μετακίνηση στο εξωτερικό σε ένα άγνωστο περιβάλλον με μια άλλη γλώσσα και πολιτισμό είναι μια σημαντική αλλαγή στη ζωή ενός ατόμου που χρειάζεται συστηματική προετοιμασία και πληροφόρηση και πάνω απ’ όλα αυτογνωσία και αποτελεσματική παρουσίαση των γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων σου.
Δεν χρειάζεται να είσαι εξειδικευμένος επαγγελματίας ή να μιλάς άπταιστα ξένες γλώσσες για να μετακινηθείς σε μια άλλη χώρα της Ευρώπης, εξάλλου πηγαίνεις στο εξωτερικό για να μάθεις!
Ενημερώσου για εκπαίδευση, εργασία, συμβουλευτική σταδιοδρομίας, υγειονομική περίθαλψη, κοινωνική ασφάλιση κλπ στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αναζήτησε αυτό που σου ταιριάζει!
Το Cedefop είναι ένας από τους αποκεντρωμένους οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ιδρύθηκε το 1975 και έχει την έδρα του στη Θεσσαλονίκη από το 1995.
Σκοπός του είναι να φέρνει σε επαφή όλους τους ενδιαφερομένους του τομέα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης: πολιτικούς ιθύνοντες, οργανώσεις εργοδοτών, συνδικαλιστικές οργανώσεις, εκπαιδευτικά ιδρύματα, καθηγητές και εκπαιδευτές, καθώς και σπουδαστές κάθε ηλικίας.
Το έργο του Cedefop επικεντρώνεται στο να:
- βοηθά τους νέους να περνούν από την εκπαίδευση στην αγορά εργασίας
- βοηθά όσους εγκαταλείπουν πρόωρα το σχολείο να επιστρέφουν στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση
- βοηθά τους άνεργους ή υποαπασχολούμενους ενήλικες να επιστρέφουν στη μαθησιακή διαδικασία και να επαναπροσανατολίσουν τη σταδιοδρομία τους
- παρέχει στις υπηρεσίες καθοδήγησης και συμβουλευτικής υποστήριξης πληροφορίες για όλη την ΕΕ
- βοηθά τους πολίτες της ΕΕ να αλλάζουν χώρα ή σύστημα χωρίς αυτό να θίγει την αναγνώριση των επαγγελματικών τους προσόντων
- βοηθά τις χώρες της ΕΕ να βελτιώνουν την προσφορά τους στον τομέα της μαθητείας
- βοηθά τους πολιτικούς ιθύνοντες σε ευρωπαϊκό, εθνικό και περιφερειακό επίπεδο να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις για την προσφορά επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Επισκεφτείτε την επίσημη ιστοσελίδα του CEDEFOP εδώ.
Οι όροι «επιχείρηση» και «επιχειρηματικότητα» προέρχονται από το ρήμα «επιχειρώ», και έχει την έννοια κάνω κάτι καινούργιο, καινοτομώ, δημιουργώ.
Τα ουσιαστικά συστατικά στοιχεία της επιχειρηματικότητας είναι η δημιουργία πλούτου, μέσω νέων συνδυασμών συντελεστών παραγωγής, η ηγεσία, η καινοτομία, η ανταγωνιστικότητα, το ρίσκο και η εταιρική κοινωνική ευθύνη. Άρα, στόχος μίας επιχείρησης είναι η δημιουργία πλούτου, ή αλλιώς προστιθέμενης αξίας, δηλαδή η επιστροφή αξίας μεγαλύτερης από αυτήν που ο επιχειρηματίας επένδυσε για τη δημιουργία του προϊόντος ή της υπηρεσίας που πουλάει. Η αξία αυτή που επιστρέφεται, δεν είναι μόνο οικονομική, αλλά και αξία για το άτομο, για μία κοινότητα ή για ολόκληρο το κοινωνικό σύνολο και συνεισφέρει, επίσης, στην κοινωνική ευημερία και την πρόοδο.
Όταν ένας επιχειρηματίας δημιουργεί μία επιχείρηση δεν διαθέτει καμία βεβαιότητα για το τελικό αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας. Η επιχειρηματικότητα, δηλαδή, εμπεριέχει τις έννοιες του κινδύνου (επιχειρηματικό ρίσκο) ή ακόμα και της πιθανότητας αποτυχίας.
Τέλος, η επιχειρηματικότητα αποτελεί έναν σύνθετο κλάδο που επηρεάζεται από παράγοντες οικονομικούς, ψυχολογικούς, κοινωνιολογικούς, περιβαλλοντικούς, δημογραφικούς και πολιτισμικούς. Η συνδυασμένη γνώση τους αποτελεί πολύτιμο εφόδιο για κάθε επίδοξο επιχειρηματία.
ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Δεξιότητες Δια Βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας - Ασκήσεις και δραστηριότητες για μαθητές, φοιτητές, νέους και ενήλικες
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Οι ραγδαίες κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές, οι οποίες χαρακτηρίζουν τη σύγχρονη πραγματικότητα σε όλους τους τομείς των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, επηρεάζουν με απρόβλεπτο τρόπο τη σταδιοδρομία μας, την προσωπική και οικογενειακή ζωή μας. Ιδιαίτερα η επαγγελματική μας ανάπτυξη χαρακτηρίζεται από «κομβικές μεταβάσεις» και συνεχείς εναλλαγές (π.χ. ολοκλήρωση των σπουδών και μετάβαση στην αγορά εργασίας ή απώλεια εργασίας και αναζήτηση νέων εναλλακτικών επιλογών κλπ.), έτσι που είναι πολύ πιθανό να βρεθεί κανείς αρκετές φορές μπροστά σε διαφορετικά μονοπάτια σταδιοδρομίας και να αναρωτιέται αν θα πρέπει να συνεχίσει στην πορεία αρχικών επιλογών ή να κινηθεί σε νέες κατευθύνσεις. Πρόκειται για ένα από τα πιο αγχωτικά στάδια στη ζωή κάθε ατόμου.
Τα μονοπάτια σταδιοδρομίας, είτε πρόκειται για ανοιχτούς δρόμους είτε για αδιέξοδα είτε για σταυροδρόμια στην καριέρα μπορούν να δημιουργήσουν πολλές και ασαφείς σκέψεις. Μπορούν όμως, ταυτόχρονα, να αποτελέσουν και την ευκαιρία για βελτίωση της επαγγελματικής μας ικανοποίησης. Όταν στέκεσαι μπροστά σε τέτοια μονοπάτια σταδιοδρομίας, πρέπει να λάβεις ώριμες αποφάσεις για την καριέρα σου έτσι ώστε:
- να μπορείς να έχεις τον έλεγχο για αυτήν
- να αποκτήσεις επίγνωση του εαυτού σου
- να αποφύγεις τυχόν λάθη
Για να ανταπεξέλθουμε στις παραπάνω συνθήκες και στο κλίμα ρευστότητας που επικρατεί, χρειάζεται, μεταξύ άλλων, να καλλιεργήσουμε Δεξιότητες Δια Βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας. Οι δεξιότητες αυτού του τύπου μας βοηθούν σε κάθε ηλικία να συλλέξουμε, να αναλύσουμε, να συνθέσουμε και να οργανώσουμε τις πληροφορίες για τον εαυτό, την εκπαίδευση και τα επαγγέλματα, καθώς και για να πάρουμε αποφάσεις, να υλοποιήσουμε μεταβάσεις και να δείχνουμε ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Οι δεξιότητες αυτές θεωρούνται σημαντικά «εφόδια» για την αποτελεσματική διαχείριση της σταδιοδρομίας μας.
Συχνές ερωτήσεις
Γιατί να κάνω αυτές τις ασκήσεις;
Οι ασκήσεις αυτές θα σε βοηθήσουν να καλλιεργήσεις Δεξιότητες Δια Βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας όπως π.χ. τη διαχείριση απρόβλεπτων καταστάσεων και τυχαίων γεγονότων, την ενεργό και ευέλικτη στοχοθεσία και την προβολή του εαυτού στο μέλλον.
Τι είδους ασκήσεις θα είναι;
Είναι ασκήσεις αυτοδιερεύνησης και ενδοσκόπησης. Σου δίνουν τη δυνατότητα να επικεντρωθείς στον εαυτό σου, να σκεφτείς και να αξιολογήσεις τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία σου, καθώς και το πώς θα μπορούσες να αντιδράσεις σε πιθανές διαφορετικές καταστάσεις. Δεν υπάρχουν σωστές και λάθος απαντήσεις. Ο καθένας από εμάς είναι διαφορετικός και αντίστοιχα σκέφτεται και αντιδρά με διαφορετικό τρόπο.
Θα πάρω αποτελέσματα;
Δεν υπάρχουν σωστές και λάθος απαντήσεις στις παρακάτω ασκήσεις. Για το λόγο αυτό τα αποτελέσματα που δίνονται, γραμμένα σε απλή και κατανοητή γλώσσα, θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις πώς η δεδομένη δεξιότητα δια βίου διαχείρισης σταδιοδρομίας που εξάσκησες συμπληρώνοντας την άσκηση, εφαρμόζεται στην καθημερινή ζωή.
Ασκήσεις
Οι παρακάτω ασκήσεις αποτελούν προσαρμογή των ασκήσεων που περιλαμβάνονται στο εγχειρίδιο «Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Δια Βίου Διαχείρισης Σταδιοδρομίας: Ασκήσεις και δραστηριότητες για μαθητές, φοιτητές, νέους και ενήλικες» και στο εγχειρίδιο «Σταυροδρόμια Καριέρας». Τα αποτελέσματα των ασκήσεων είναι μόνο ενδεικτικά των απαντήσεων των χρηστών και δεν αποτελούν καθρέφτη της προσωπικότητάς τους. Αποτελούν μονάχα αφορμή για συζήτηση με το Σύμβουλο Σταδιοδρομίας ή αφορμή για περαιτέρω ενδοσκόπηση, αναστοχασμό και βοήθεια στη λήψη μελλοντικών αποφάσεων. Τα προσωπικά στοιχεία και οι απαντήσεις των ασκήσεων δεν αποθηκεύονται στην ιστοσελίδα και τηρείται η ανωνυμία. Το φύλο και η ηλικία του χρήστη δηλώνονται για στατιστικούς λόγους.
Σελίδα 5 από 6